2. tammikuuta 2019

"Ja huomenna on taas uusi päivä!"

Minulle vuosi 2018 oli huikea Adalminan helmi -peittovuosi: Suunnittelin tämän Topeliuksen satupeiton ja Tekstiiliteollisuus Oy julkaisi sen facessa. Lankana TeeTeen Helmi. Olen kiitollinen kaikille yli tuhannelle ryhmäläiselle, joiden upeita Adalminoja tai sen paloja olen saanut ihailla Adalminan helmi -faceryhmässä.

Ohje löytyy www.teeteeshop.fi kirjoittamalla suurennuslasin hakuun sana Adalminan.


Kaikkein kaunein -pala 

Oma Adalminan helmeni valmistui alkukevään hangille.
Virkkaus on vienyt sydämeni ja aikaani, jota käytän mielelläni luovasti lankojen ja koukun parissa. Aika paljon on syntynyt erilaisia tuotoksia: Suunnittelen tehdessäni ja joihinkin löytyy /vinkit/ohjeet tästä blogista.

Osa näistä töistä on ns. jämälankaprojekteja ja osaan olen hankkinut langat vasiten.
Ehkä rakkain työ löytyy keskeltä alakuvista: peitto mieheni tyttärentyttären pojalle.
Lankaa jäi sen verran, että tein myös pipon. 

Näissä kuvissa on pipot niin itselle kuin ystävälle ja fuksianpunainen
lahjasetti veljentyttärelle. Ystävätär tilasi lapaset tiettyyn Södergranin runoon.
Keskellä vasemmalla on kuva hihattimesta, jonka tein järvenpääläisen
ihanan neulekahvila Lentävän Lapasen käyttöön.
Minä en kuulu niihin ihmisiin, joilla on "lankakauppa" kotona. Huijaan itseäni niin, että hankin tarvitsemiani lankoja pienissä erissä. Aika usein käy niin, että jokin väri on kaupasta loppu ja sitten sovellan värimaailmaa. Ei ole varaa olla kranttu. Jämälangoista on sitten syntynyt esimerkiksi useampi patalappu.

Tämän postauksen otsikko viittaa paitsi uuteen vuoteen, niin virkkausprojektiin, joka minulla on meneillään. Otsikko on lainaus Johannes Linnankosken kirjasta Laulu tulipunaisesta kukasta. Tähän uuteen palaan myöhemmin.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti