14. maaliskuuta 2021

Neulomisen hurmaa ja virkattu huivi

Löysin neulomisen hurman, kun uskaltauduin hankkimaan tosi ihanaa lankaa. Ihana tarkoittaa minulle kauniita sävyjä, hyvin koukulla tai puikoilla liukuvaa ja tarkoitukseensa sopivaa vahvuutta. Toki myös eettiset asiat vaikuttavat.

Minulla on ystäviä, jotka ovat innokkaita kokkaajia ja leipojia tai "ikiliikkujia". Minun intohimoni on virkkaaminen ja nyttemmin hiukan myös neulominen. Kun valon määrä lisääntyy, kaipaan myös värien valoisuutta.

Nyt minulla on puikoilla mulesing-vapaasta merinokashmir-langasta puseron alku. Ohjetta ei ole, vaan neuleissakin sovellan omia ideoita. Mutta vielä katson osviittaa silmukkamääriin, kaventamiseen ja lisäämiseen ohjeista. Saan apuja myös järvenpääläisen Lentävän Lapasen mahtavilta neuleasiakkailta.



Nyt on toinen neuletyö tulossa kuukauden sisään

Löysin Lentävästä Lapasesta
Handun langat.

Kuvasin "valoportaat" virkatussa kolmiohuivissa.
Malli on oma.

Tästä se uusi neuleinnostukseni lähti.

Tämä väriyhdistelmä innosti minua neulomaan
keväisen mekon. Lanka on Handun merinoa.

Neulekäsialani on melko löysää, joten
jouduin luomaan vähemmän silmukoita
kuin normikokoni edellyttäisi.

Viimeistelin reunat ja tein koristeen virkkaamalla.


Olen tosi tyytyväinen 
lopputulokseen. Mekko on tosi
kevyt ja sopivan lämmin.

.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti