24. tammikuuta 2016

Kuka? Mitä? Hä?

Soile Helena

Olen ollut vuoden 2016 alusta vapaa päättämään omasta ajankäytöstäni. Olen siitä onnellisessa asemassa, että ansaitsin leipäni yli 40 vuotta ansiotyössä.

Työskentelin konekirjoittajana, tutkimussihteerinä, taide- ja ympäristökasvatuksen opena ammattioppilaitoksessa, kulttuurisihteerinä, aluesanomalehden toimittajana, raittiustoimiston tiedottajan sijaisena, aikuiskouluttajana ja viimeksi jäsenlehden päätoimittajana. Kokemusta on myös puolen vuoden työttömyydestä ja kotivuodesta Sambiassa.

Mutta nyt on se hetki, kun toteutan omaa luovuuttani ilman kvartaaleja ja tarkkoja tavoitteita. Budjetointi kuuluu välttämättömänä osana luovuuden toteutukseen ja suunnitelmiakin voin tehdä - jos huvittaa. 

Tämä blogi on osa lapsenmielistä maailmaa, jonka haluan jakaa samanhenkisten kanssa. Rohkaisen toteuttamaan hassujakin ideoita luovasti ja itsenäisesti. Vapautta on tehdä omanlaista. Minä teen käsitöitä, virkkaan, joskus neulon, teen koruja, kortteja ja mitä mieleen juolahtaa. Otan kännykuvia, luen ja joskus piirrän. Olen koukussa vaatteisiin ja pukeutumiseen, mutta rennosti.

Vielä en tiedä, mitä tästä tulee. Olen täysi noviisi blogimaailmassa ja etenen köpöttelemällä. Hauskaa saa olla, virheitä saa tehdä ajatuksella oppia ikä kaikki ja nukkua saa kun nukuttaa. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti