27. tammikuuta 2016

Virkkausinnoittaja

Olen virkannut lapsuudesta lähtien, vaikka ns. ruuhkavuosina jäi muutama kymmenen vuotta väliin. Sitten löysin Virpi Siiran blogin omakoppa www.omakoppa.fi. Heureka! Sain vapauden luoda itse.

Minulla avaruudellinen hahmottaminen on valovuosien päässä ja perinteisten neule- ja virkkausohjeiden ymmärtämisessä ja noudattamisessa on ollut enemmän tai vähemmän ongelmia. Muutenkin olen mieluimmin osittain oman tien kulkija. Olen oppinut, että kun osaa säännöt, niitä voi rikkoa.

Niinpä Virpin esimerkki ja tapa piirtää yksinkertaiset ohjeet saivat ideanikkarini toimeen. Virpi käyttää myös mahtavia ja esteettisiä kuvia, joita on ilo katsoa. Hän on tehnyt kaksi kirjaa ja kolmas on tekeillä. Hesassa Craft Cornerissa on hänen näyttelynsä avoinna vielä tämän viikon.

Näistä Virpi Siiran kirjoista olen inspiroitunut. 



Tämä kuvakooste on Virpin töiden näyttelystä.
Osallistuin kirjailijatapaamiseen, jossa väritimme
ja virkkasimme oman elämämme mandalan.


Tähän kuvaan olen koonnut viime vuonna
tekemiäni, Virpin innoittamia, töitä. 

4 kommenttia:

  1. Ihanaa, että olet löytänyt virkkausinnon uudelleen! Käsitöissä parasta onkin juuri luominen, sen oman näkemyksen toteuttaminen! Sinun töissäsi näkyy ihanasti se oma kädenjälki, oma persoonallinen tyylisi, sinun tapasi luoda ja olla tässä maailmassa!

    VastaaPoista
  2. Olen otettu. Soile, taitava tekijä, variaatioiden mestari. Oli ilo tavata Craftcornerin näyttelyssä(kin) - jatketaan, virkataan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Virpi. Tästä on hyvä jatkaa.

      Poista